Kampen mot en sjukdom

Av en slump händer ofta det mesta i livet, hamnade på en blogg där en 20 årig kille bloggar om att ha en mamma som insjuknat i parkinson plus. Vi lever i en tuff värld, att vara frisk borde vara en rättighet men tyvärr är det inte så.

Hur man som 20-åring klarar av att ta hand om sin mamma är ett under, klarade knappt att ta hand om mig själv under den tiden av livet. Var en vilsen själ som knappt klarade stå på egna ben, tänk om min mamma hade insjuknat i en livshotande sjukdom, hur hade jag klarat det?
Har ju som ni kanske vet julklappar kvar att inhandla och nu har jag bestämt att de ska gå i medmänskliga tecken, inga materiella ting!
Önskar jag kunde ge bort "friskt liv" till alla nära och kära men det blir lite svårt, men att ge bidrag till forskning som i längden kan ge oss hälsa och hjälp att bekämpa livshotande tillstånd/sjukdomar är nästan samma sak.

Uppmanar/Utmanar alla mina bloggläsare att göra samma sak.

En kan inte göra allt, men alla kan göra något

Om man går in på Sjukdomsbloggen kan man delta i en tävling och läsa massor med artiklar och vardagsliv som den här 20-åriga killen skriver om.


Det finns bara en av mig

Kommentarer
Postat av: Anonym

Fina ord verkligen, väl skrivet :)

2007-12-16 @ 01:12:38
URL: http://sjukdom.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0