"Vuxna" firar lucia

7.45 kom killarna eller förlåt, männen på jobbet på att det minnsan skulle firas lucia på fikat idag och började tillverka staffan-strutar. Nappade genast på idén och utsåg enhäldigt mig själv till lucia (har aldrig under hela uppväxten fått vara det, så nu var det väl på tiden!!!)
Satte genast igång att tillverka en ljuskrona utav gamla tapeter, tejp och färgpennor, tänkte resultatet måste publiceras...
Fick alla fall ihop en lucia, fyra tärnor och massor stjärngossar på fikastunden som blev extra mysig. Tänk att vuxna (de flesta på jobbet över 45) kan skojja till det så och få känna sig som barn igen, härligt!!!

image16

Ljusen var verkligen verklighetstroget ritade med två olika gula men det syns inte så bra. Hade den dock inte på vid besök av försäkrade men den fick stå på skrivbordet....

Så, vad får kronan för betyg?

Mysig lucia på er alla!!

Lussebullar & glögg

Kommentarer
Postat av: mamma

10 av 10 den var jättefin

2007-12-13 @ 19:17:43
URL: http://sivle.blogg.se
Postat av: Jennie

hahaha, så himla snygg!! lätt en 10 av mig med! Ofta mamma kommenterar din blogg och inte min.. Nu blir jag besviken mamma!! haha

2007-12-14 @ 12:15:37
URL: http://sivle.blogg.se
Postat av: Ida

Vad söt du är, kronan var fin men kanske inte värd en 10:a. Du får en 8:a! Hoppas att lussefirandet gick bra. Kram

2007-12-15 @ 20:05:10

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0