Dag 3...

...sägs tydligen vara den tyngsta dagen enligt "GI-experter", höll inte med om det imorse. Var huuur pigg som helst och hade massor med energi. Nu framåt kvällen är det värre, en potatis skulle inte va fel! Är absolut inte godissugen vilket känns bra, inte heller finns nåt sug efter annat onyttigt i form av chips eller liknande men kolhydrater. Är ju annars en kolhydratfrossare, älskar potatis, pasta, ris, coscos, bulgur.... åhhhh nu får det vara slut pratat om det!

Hade en väldigt lugn jobbdag idag vilket gjorde att det fanns tid över till att läsa artiklar om hälsa! Visste ni tex att om bajset flyter äter man bra/hälsosamt men om det lägger sig lääääängst ner i toan är det ett tecken på "dåligt bajs"= onyttigt födointag! Lätt analys om man jämför

Måste få skriva lite om min mamma, hon har nämligen också kört igång med det här "nya livet" men 35 mil härifrån. Har ringt varje morgon och peppat för att verkligen få henne motiverad. Om hon verkligen genomför det här är hon verkligen världens bästa hälsoinspiratör. Inte lätt för mamsen att motivera sig när hon har en man som älskar all mat i hela världen (utom svampinjoner) men ändå inte behöver gå ner ett gram. Livet är inte rättvist!

Mamma, du är huuuur duktig som helst, ge inte upp nu utan kör hårt. Tänk på Agges bra mage, vilken bonus det blir till alla rasade kilon! Dag tre var en droppe i havet, blir det inte värre än så här finns det inga motgångar som inte kommer klaras!

Morotspuss & Apelsinkram

Kommentarer
Postat av: mamma

Nu har jag snart också genomlidit dag 3. Var inte så farligt tyckte jag. Jag har "fuskat" lite då jag tagit ett halvt äpple i måndags och 1 päron idag annars går det brá. Har till och med ätit youghurt till frukost idag. GI-pussar och kramar.

2008-01-09 @ 19:31:20

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0