Fuck ass dag

man måste ha motgångar för att känna av
mävin
som min mamma säger

idag var helt enkelt en sån dag
ingen bra dag på jobbet
sen fika med han med stort H
som inte gav mycket mer än
en kvitto på vad jag verkligen
fastnade för
inga svar, inget "fel på mig" eller nåt annat som går
att förstå
han säger fortfarande att jag är en helt underbar människa
att det inte finns nåt hos mig som han inte tycker om
men....
helt sjukt att sitta mittemot någon som säger så
underbara saker men ändå är så långt bort
att han sen sitter o säger att han inte mår så
bra denna tid på året
har nog en större påverkan än han själv tror


Nu är det bara att vara glad för att jag
faktiskt har en positiv påverkan på
människor som kommer i min väg
och
att han förstår att han behöver ta tag i sitt
eget liv innan han kan öppna upp det
för någon annan

Att man har kloka vänner kring sig är
helt fantastiskt
att få höra att
"Petra, jag säger bara till dig vad du skulle sagt till mig"
och
"man får de vänner man förtjänar"
är mer värdefullt än vad som går att uttrycka i ord
tänk att jag är så klok när det kommer till andra
men så puckad när det gäller mitt eget liv

Det blev ingen FAB tisdag
men imorgon är ju faktiskt en helt annan dag
som inte alls behöver bli likadan
vi gör ett nytt försök

Imorgon ska bli den bästa ONSDAGEN
och
jag ska vara mitt BÄSTA JAG



Så motgångar- kom ni bara
jag blir starkare när ni går


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0