Lögner & Svek eller nutidens levene...

har funderat idag mycket på om vi som människor
har ändrat oss och blivit sååå mycket mer ytliga än vi var tidigare
att det är okej att ljuga
fine att föra någon bakom ljuset
och vardag att dra en vit lögn?

Har vi minskat dosen av sunt förnuft?
Tänker vi mindre på hur våra medmänniskor
tolkar saker vi säger eller agerar efter vad vi förmedlar?

Själv har jag alla fall tröttnat på allt sånt
jag tycker inte lögner eller svek
hör till
jag tänker ta bort allt sånt från mitt liv
och alla som sysslar med sånt också
detta är dock inte så lätt men jag ger mig inte
jag kommer på det tillslut


Stå upp för sanningen
och
våga säg ifrån när du stöter på
en lögn eller ett svek
låt personen i fråga få höra att
DET ÄR INTE OKEJ


Världen kommer bli vad vi gör den till


med en tår i ögat....

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0