Om och Men...

Hmmm... äntligen hemma! ;o)
haft en trevlig kväll som vanligt
God mat, trevligt sällskap
(mr A & jag är sånna utpräglade resturangbesökare njuter verkligen av både mat o vin och sällskapet)
och mycket intressanta diskussioner!

Det har pratats mycket om dåtid
kanske inte så mycket varför utan mer kring OM....
En sak jag har lärt mig när det gäller förhållanden
(här kan svärmorsdrömmen ta åt sig ALL ära)
och det är att det finns inga OM & MEN
allt handlar om vad man väljer att göra
det går inte att sitta flera år efteråt och tänka eller säga "men tänk om...."

En ganska sjuk grej hände mitt under middagen
jag gick på damernas och när jag kommer tillbaka
sitter mr.A och ser ganska besvärad ut....
"du har ett sms från mig i din telefon, jag skickade fel"
SMSét löd:
"älskar dig.... sitter fortfarande på resturangen och har inte fått in efterrätten än
skicka ett mess innan du lägger dig så jag inte
behöver väcka dig. PUSS!!!!!"

det var alltså menat till hans sambo men av en slump hamnade hos mig.....
är detta verkligen bara en "felskickning"?
Jag döpte högt och tydligt om den till 
en "freudiansk felskickning".... känn på den du!

Sen när mr. A började prata om 
minibar på rummet när jag ville ha ett glas rött till
ekade psykologkollegans ord i huvudet
"VÄRM INTE GAMMAL MAT PETRA"


så det gjorde jag inte......
sängen & sova 

Imorgon ska det nog hinnas med lite mer kring helgen
den som väntar på något gott hos mig
får alltid vänta för länge


puss & preudiansk godnatt

Kommentarer
Postat av: Mamsen!

Mamsen skall förklara det där med gammal mat (gäller inte för mamsen för jag är ju upptagen o gillar inte gårdagens). Skall man värma på den så måste det hettas upp ordentligt, minst 72 grader i 20 min. ÄR DET VERKLIGEN SÅ HETT ????

2009-04-01 @ 22:05:37
URL: http://www.metrobloggen/mammaobebben.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0