Närvarande pappors dag

Fars dag är det ju idag
syster o jag
"firade" pappan redan förra helgen
eftersom jag var hemma då

biologiska pappa är inte firad på nåt sätt
känns lite konstlat att bara för att det
är fars dag uppskatta han
när det inte finns nåt han gör i mitt liv som
uppskattas

Väljer därför att döpa om dagen idag till
närvarande pappors dag
dvs
pappa för mig är ingen titel man automatiskt har
utan är det något man förtjänar att vara
det innebär ansvar, omtanke och ovillkorlig kärlek

Som tur är finns det människor som fattar detta
och
som inte gör någon skillnad på blod eller gener

Därför väljer jag att hylla min pappan
som alltid finns där
vad det än gäller

Chokladen tog slut på mindre än 24 timmar
men jag hoppas mamma o lillebror gett dig en ny
Tack för allt du gör för mig



Kärlek & Respekt


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0