Ajsing Bajsing för Drömmar eller?

inatt hade jag en sån sjuk dröm
om han med stort H
fast han var med i ett sällskap
som han absolut inte skulle kunna hamna i
in the real world
men men

Drömmen var alla fall märklig
på många sätt
undrar om den ville säga mig något
om det var ett slags budskap...

Tänker ni så ibland, att drömmar
är till för att säga oss något?
Att det vi drömmer faktiskt har en slags mening...

Jag tänker nog så ganska ofta
eller alla fall
reflekterar mycket kring vissa drömmar

Jag har ju te.x en dröm som jag drömde mycket som liten
en mardröm skulle nog många kalla den
men jag ser den mer som ett budskap
Jag får tårar i ögonen bara jag tänker på den men här kommer den:

Jag går och drar min lillasyster i en träskrinda
det är mörkt och endast några av de alla gatlysen fungerar
Vi kommer till en gata där alla hus är mörkröda med loftgångar
men gatan går runt och alla hus ser likadana ut
när vi väl kommit in på gatan kommer vi inte därifrån
och känslan som jag alltid vaknade med
var att vara förföljd

Det som denna dröm har fört med sig som budskap
är att
ALLTID TA HAND OM LILLASYSTER
och det tror jag att jag gör


Nog om drömmar
Nu tar vi tag i dagen
och
gör det bästa av den


Många kramar


Kommentarer
Postat av: jennie

det gör du storasyster, det gör du! ibland väldigt mycket och ibland väldigt lagom ;)



ses snart!

puss

2009-09-30 @ 14:47:41
URL: http://sivle.blogg.se/
Postat av: Lans - nåra penslar, ett staffli och akvarell

okej (:



vilken mysig blogg!

2009-10-01 @ 13:48:08
URL: http://lans.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0