Facebook

jag kan inte riktigt bestämma mig
om
jag tycker om facebook eller inte

är det världens största Se&Hör-sida?
är det människors behov av att synas & höras?
är det för att hålla koll på andra?
eller för att såra?
är det nöje eller kan det även vara ett onöje?

hmmm
kanske skulle hålla sig därifrån ett tag
eller
är det såhär vi kommer leva vårt liv framöver?
fråga varandra på fejjan vad som händer i livet?
visa när vi är tillsammans med någon?
uppdatera statusen för att berätta när man gifter sig
 eller skaffar barn?

Vi kanske kommer sluta prata i telefon
skriva brev har ju  nästan dött ut
så det kanske bara är en tidsfråga
innan telefonen gör det

tänk vad några små ord eller tecken kan
väcka mycket
tankar & funderingar
nu behövde mina sådana komma ur systemet
fast frågan är om jag besvarat
min egen fråga?


hjärta som medför smärta



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0