Mitt i Veckan

onsdag
dagen mitt i veckan
jag brukar tycka onsdagar är ganska
trista
så är det även med denna
mår inte helt hundra än
men
hoppas det nu gått ur kroppen efter
två lugna dagar

önskar jag också fick packa
skidkläder
och
åka iväg för en låååång helg
med skidåkning
men så är inte fallet

imorgon ska man bli ett år äldre
utan någon när eller kär
här att fira med
kommer inte alls kännas som födelsedag
är inte ens säker på
att jag ens vill att det ska känns som
födelsedag
1år äldre betyder ju att livet tickar
i rasande fart

året som 28 var inte det bästa av år
så egentligen borde jag se fram emot
året som 29 enormt mycket
jag gör nog det bara att det är trist att livet
går så fort och fortfarande tycker jag att jag väntar på
att bli vuxen

fast vad är det som ordet vuxen innebär
är det att flytta hemifrån o klara sig själv?
- har gjort o gör, med viss support av mamma ibland ;o)
Är det att ha hus o bil?
- inget hus inte ens lägenhet men bil, check
Är det att ha man o barn?
- ingen äkta man men en potentiell o inga barn än

Kanske ska sluta jämföra mig med en vuxen
och
bara tänka att jag är snart 29år
och
jag har verkligen sååå himla mycket fantastiskt
att se fram emot
har ju alla fall mer än halva livet kvar att leva
så lika bra att leva det gott

Sötaste W hade med sig 3 flaskor bubbel
i fredags
och bara 1 gick åt
så imorgon ska jag alla fall fira mig själv
med bubbel
för det är jag värd


Om jag inte får vara 28 längre
vill jag vara 29 läääänge


puss & kram


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0