I Motorvägsfart...

... passerar dagarna förbi
redan torsdag imorgon
det var ju nyss måndag eller?

helgen närmar sig med andra ord med stormsteg
och
inte ens hälften är gjort av vad som borde gjorts

Idag har jag lärt mig att för att
personer i ens omgivning
ska förstå vad man menar när man inte riktigt
säger saker rakt ut
är det lättare och bättre att vända det till
att beskriva vad man behöver

alltså istället för att säga
"jag vill att du gör så här och så här"
så kan man istället formulera sig
"jag mår bra av när du säger ....."
eller
"jag blir glad när du skriver ...."
osv

Som en klok gammal kollega till mig
uttrycker sig
DEN ENDA DU KAN ÄNDRA PÅ ÄR DIG SJÄLV
och det är såååå sant
och det är bara genom ditt eget sätt att vara
och
uttrycka dig som du kan få en annan
reaktion eller annat bemötande
från en annan individ


Ska bara komma ihåg att tänka på detta i
ALLA situationer
som uppkommer i mitt liv


söta sms kan verkligen göra en hel dag eller kväll
samtidigt som kalla sms
gör tvärtom


Kommentarer
Postat av: Monica

Å du har lärt dig sk JAG budskap. Nyttigt, bra men svårt.

Kram på dig!

2010-03-19 @ 14:00:36

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0