Svårt att välja

När man ger sig in i textens värld är det svårt att välja,
Är man ett orginal eller ska det va kärlek?
Förslag mottages gärna...

Inspiration

"Vade mecum" - Gå med mig"
Tänk att ha den på vaden

"Approbatur" - Godkännes"
Stämplad i nacken

"Da mi basia mille, deinde centum!" - Ge mig tusen kyssar, därefter hundra!"

"Dum spiro, spero" - Så länge jag lever, hoppas jag"



Den egna personliga favoriten är denna:
"Editio princeps" - Första utgåvan (Första versionen)



Så va tycks?

Kommentarer
Postat av: siiiiis

vad hände med vår Axelssron på alviska? :)

annars tycker jag "första utgåvan"

puss sis

2008-04-12 @ 16:25:17
URL: http://sivle.blogg.se
Postat av: Bengt

audaces fortuna iuvat - Må lyckan stå den djärve bi,placering i svanken..

2008-04-12 @ 17:46:23

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0