Tur eller Ödet

Att man kan träffa kärlek via internet har väl sedan länge funnits i bilden men att träffa riktigt nära vänner fanns det tvivel kring.
Nu är motsatsen bevisad, Systra mi flyttade in i hjärtat i helgen och hon kommer inte flytta därifrån!
Historien är värd att berätta igen:

Systra mi började läsa denna blogg någongång efter nyår och kommenterade nåt inlägg om sport. Sedan dess har det bara klickat. Trodde att de närmaste vännerna föds man med och växer upp tillsammas med men nu är det bevisat att de kan träda in i livet precis när som bara man är mottaglig för detta. Tror det var ödet för sån här tur kan lilla jag inte ha!

Systra mi är nog en av de starkaste kvinnorna jag någonsin träffat. Hon har sitt liv i en liten 8-åring som ser så mycket upp till sin mamma, där hade man inte en chans. Det låter så sjukt men jag blev så stolt över henne när jag var på besök i helgen. Hon ställer upp till tusen procent på alla i närheten, bror, son, runken you name it! Hon finns verkligen där för alla. Eftersom vi inte bor i samma stad hoppas jag de som har äran att få ha henne i vardagen förstår hur mycket hon ger och ser till att ge lika mycket tillbaka.

Hon har haft sina motgångar det ska gudarna veta, tror det är hon som myntat uttrycket "det som inte dödar stärker"...



Tack Systra mi för en helt underbar helg och för att du hjälpte ödet på traven!


Systra mi är inget man kallas
det är något man förtjänar att vara




Kommentarer
Postat av: Lisa

Åhhh hur grymt söt är inte du elle?!
Du har fått en stor plats i mitt hjärta oxå verkligen... Saknade dej direkt när du åkt hem. Men som tur e är de ju inte långt mellan oss! Vi lär träffas ofta ändå!!

De sjuka är att du verkligen lyckats lär känna mej...klockrent!! Du är underbara Petra!!

Hörs i kväll!!

Kram på dej gumman!!

2008-04-29 @ 07:45:34
URL: http://lisham.blogg.se
Postat av: Monica

Beskrivningen av systra mi stämmer väl in på dig själv, Petra. Du ställer upp på folk i din närhet, ser och bekräftar alla runt dig. Med dig kan man både skratta och gråta. Du får alla att känna sig speciella och utvalda. Det är anledningen till att jag och hela min familj älskar dig.

Puss och kram
Monica

2008-04-29 @ 17:37:19

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0