Hallå igen...

... hur är stan en sån här kväll i Juli när sommaren regnat bort?
(liten omgjord variant av L.Winnerbäck  tihi)

Renovering tickar på, snart bara hallen kvar vilket nog är tur för svärmorsdrömmen o undertecknad dör snart av alla arbete. Han pustar över att jag går o inspekterar vilket ofta leder till ommålning!
Kan nog inte räkna alla pust och "åhhhh hjärtat....." som kommit senaste veckorn!
Men det blir fint framöver ska ni får se.
Har alla fall tagit före kort nu men inte fått in dom i datoren än, den om väntar på nåt fult kan aldrig vänta förlänge...

Nu ligger svärmorsdrömmen och snusar bredvid, ska snart väcka han för en tredje målning i vardagsrummet. Undrar om han kommer slå ihjäl mig eller dra till med en sexvägran...

Nästa vecka är det stora happining veckan i Vika, VISFESTIVAL!!!
Jag hoppas verkligen att alla nära o kära kommer vara hemma då för här ska det kramas  och festas!
Syster kommer alla fall hem vilket ska bli SÅÅÅÅÅÅÅÅ kul!

Fick en liten utmaning av henne så här kommer den:

1. Vad gjorde du för tio år sedan?
Då var jag 17 år och hade precis slutat ettan på gymnasiet. Jag tyckte att jag var vuxen och visste allt om livet. Umgicks massor med alla darlingsvännerna och tyckte nog livet va heeeeelt okej!

2. Vilka fem saker finns på din att-göra-lista idag?
- Bli klar med veckans arbete på jobbet så fredagen kunde ägnas åt nästa veckas jobb (ej lyckats)
- Handla inför helgen då mamma & co kommer (lyckats)
- Försöka tömma gamla lägenheten på personliga saker (nästan lyckats)
- Måla vardagsrummet en 3:e gång (ej lyckats men hoppas på att börja snart)
- Komma i säng innan midnatt (troligen ej lyckas med detta)

3. Godis jag gillar?
Mintchocklad och hårt

4. Vad skulle jag göra om jag blev miljardär?
Välgörenhet skulle få sig en rejäl slant (där räknas min syster in som fattig student) sen skulle jag leva upp pengarna men spara lite för framtida generationer. Mamma skulle nog få sig några ören också.... Mina studieskulder skulle jag aldrig betala av, kanske dör innan jag hinner betala igen dom och då saneras ju dom!!! haha
5. Städer som jag bott i? Västervik, Stockholm, Uppsala, Kalmar (över en sommar), Vimmerby och nu Göteborg vilket nog blir slutdestination....

Bollar vidare utmaningen till Emma K och Mira


Nu ska det väckas man, avsugning eller killa under fötterna?


Puss o Färg

Kommentarer
Postat av: jennie

haha vad skön du är, jag hoppas på att du vinner en miljard då :)



nästa vecka blir gryyyyyyyyym!!! puss

2008-07-03 @ 22:01:05
URL: http://sivle.blogg.se/
Postat av: Mira

Hehheehhe!



Antar utmaningen! ;)

2008-07-04 @ 23:43:08
URL: http://metrobloggen.se/husfrun

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0