Appropå kärlek...

under middagen i fredags
kom ett känsligt ämne på tal
relationen mellan en man o en kvinna
som vänner...

jag har en man i mitt liv som står mig närmare än någon annan gör
och
känner mig bättre än mig själv
det är en självklarthet att han finns i mitt liv
och
jag kommer aldrig att låta han stå vid sidan av mitt liv

det har varit uppgångar och nedgångar
precis som i alla
relationer
men riktig vänskap försvinner inte bara

när det här ämnet kom upp i fredags
gick åsikterna isär
att varje samtal avslutas med
puss puss
eller att det ofta sägs
älskar dig
var något som inte skulle accepteras hos alla i sällskapet
om man var tillsammans med någon av oss

detta kommer aldrig accepteras av mig
det går inte att ta bort en del av ens liv
som funnits där i evigheter
och som betytt så mycket

en man som väljer att dela sitt liv med mig
kommer få ta mig som jag är
och
med de vänner jag har i livet
oavsett de har snopp eller snippa


det är ett självklart val att ha dig vid min sida
om den stora dagen kommer

puss puss
jag älskar dig

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0