Måndagsångest

dessa jävla måndagar som tydligen nu
är lika med ångest
är det inte separationsångest
så är det
prestationsångest eller stressångest
kallade vad du vill
skit är det alla fall

som tur är har vi kollegor här i göteborg
som regel att försöka ha måndag förmiddag
obokad för att träffas o boka
tillsammans
vilket alla fall gör att man inte sitter ensam med
sitt depp och att man faktiskt gör nytta
av de jobbigaste timmarna

har alla fall fått lite gjort här hemma
möblerat om i sovrummet
då den nya byrån skruvades ihop
blev ganska bra men nu återstår att se
om
jag sover lika bra i de magnetiska fält
som går där sängen står nu
har nämligen sovit extremt bra sedan jag flyttade
hit

Nu återstår bara soffa o en fotpall till denna
så är det "klart" här i lägenheten
tänker inte lägga så mycket mer
tid & energi på det
utan nu går det bo o jag trivs
så då får det räknas som klart!

Nu måste jag hoppa i säng
har en tidig morgon med jobb
och
så är min bok som jag just nu läser
väldigt inspirerande


ska drömma om en 160 säng
med innehåll


puss & kärlek


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0