Tvättstuga Gestapo

heeelt jäkla sjukt vilket tvättstugesystem
för det första måste man typ va
chalmerist för att klara boka
allt är digitaliserat o datastyrt
inte superkrångligt men
när jag skriver att allt är datastyrt så
menar jag verkligen ALLT
öppnar dörren till själva tvättstugan med datorn
kommer man 1 min försent
dvs, 19.01 så går det inte att öppna
för då är nästa tvättstugetid som då så klart är bokat
med en annan nyckel o då är det bara den som kan öppna
hahah
jag undrar huuuur många gånger jag kommer få stå
där nere o vänta in den som ska tvätta efter mig
så jag kommer in o kan hämta min tvätt

Är det bara jag som ibland känner väldigt starkt
att det  var
bättre förr??
trots att jag inte har sååå himla mycket förr
att se tillbaka på så känner jag
ibland mig väldigt gammal när det kommer
till teknikutveckling

Nu måste jag snart skynda mig ner i tvättstugan
för att hämta sista tvätten
inte nog med att man bara har tvättid 3 timmar/gång
det finns bara en torktumlare
och
ingenstans att hänga kläderna
så att tvätta mer än 2 maskiner/gång
är bara att glömma

kanske vore nåt att köpa egen
tvättmaskin!!!


Back to the 80´s tack!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0